bierz życie jakim jest

Temat: [S60v3] Sygic Mobile Navigation
Przejechalem na tym kilkadziesiat km. Ogolne wrazenie bardzo pozytywne. Niezaleznie od ilosci POI dziala znaczenie szybciej po prostu plynnie. W przeciwienstwie do TomToma, ktory mi sie tnie.

Co do samego programu. Ciagle nie dzialaja mi ostrzezenia o fotoradarach choc juz kilka razy przetrzepalem ten watek. Czasem zawiecza sie przy zapisie na wyjsciu z programu i wtedy tylko czerwona sluchawka, ale jak ktos wspomnial program wciaz jest w pamieci. Wiec restart. Ja mam duzy problem z polaczeniem i znalezieniem BT. Raz jest, raz pisze, ze niedostepny. I nie mam pojecia od czego to zalezy. W zasadzie kazdorazowo musze usuwac urzadzenie z telefonu wylaczyc BT, wlaczyc program i ona nowo dodawac wtedy dziala (choc nie zawsze) jest to uciazliwe, bo trace przez to czas i newry. Tylko TomTom niezlaeznie od wczystkiego laczy sie momentalnie.

Sama mapa. Roznice widac, ulic przybylo. W Katowicach juz nie proadzi Rondem, a tunelem. Swietochlowice lepiej pokryte. W koncu widac droge S1 od ielska na Cieszyn. Wiele mniejszych uliczek widocznych, opisanych. Niestety jak ktos wspomnial warto zwrocic uwage, na 1 komunikat, ktory pojawia sie po wlaczeniu programu, iz nie zawsze to co pokazuje zgadza sie z przepisami ruchu drogowego. Kilka razy chcial mnie wyslac na zakaz skretu lub pod prad

Pojezdze na min dluzej zobacze jak bedzie. Pierwsze wrazenie bardzo pozytywne. Za szybko tras nie oblicza i nie jestem przekonany, ze sa one najlepsze. Chyba bardziej ufam TomTom'owi. Gdyby tylko mial wieksze pokrycie i tak szybko chodzil...
Źródło: forum.symbianos.pl/viewtopic.php?t=18015



Temat: Mapa niebezpiecznych miejsc na ulicach miasta...

A dla bezpieczeństwa jadąc na rondzie w lewo włączajcie lewy kierunek a unikniecie na pewno niemiłych niespodzianek.

Człowieku, czy Ty wiesz co piszesz? Namawiasz ludzi do łamania przepisów ruchu drogowego! Wjeżdżając na rondo nie wolno włączać lewego kierunkowskazu! Można jedynie prawy, ale tylko wtedy, kiedy zjeżdżasz na pierwszym wylocie.
Niestety sporo kierowców o tym nie wie i dlatego na rondach trzeba bardzo uważać.
Takich matołków całe stada można spotkać na Rondzie Żołnierzy Wyklętych 1944-1956: albo włączają prawy kierunkowskaz i jadą po rondzie albo, zwłaszcza z ul. Roosevelta, wjeżdżają na rondo bez kierunkowskazu, który włączają dopiero w momencie skrętu w ul. Żeromskiego na wschód - o wiele za późno!
Źródło: forum.orangecinema.pl/viewtopic.php?t=1017


Temat: Prawko kategorii C
" />
">A ja zapytam inaczej, jaką filozofią jest rondo ze światłami? Wg mnie światła eliminują wiele problemów i dzięki nim skrzyżowania stają się prostsze niż zwykłe.

wiesz dla kogoś kto miał do czynienia z samochodem i interesował sie prawami o ruchu drogowym to żadna filozofia ale jest dożo ludzi co samochód to coś nowego. No niech już wejdzie ten przepis ze egzamin będzie zdawany w lkr i co..?? zda pojedzie do warszawy czy gdzieś dalej i... "o boże ... ja sie boje nie jadę dalej, chce do lkr"...
Źródło: lkr.pl/viewtopic.php?t=20057


Temat: Być jak Robert Kubica
" />Już w najbliższy piątek, na lotnisku w Mokrem koło Zamościa będzie można obejrzeć w akcji najnowsze usportowione wersje samochodów Renault. Impreza pod hasłem Pit Stop rozpocznie się o godz. 16. Potem sportowa karawana odwiedzi inne miasta naszego regionu

Mamy niepowtarzalną szansę zaprezentować zamościanom jedno z najmocniejszych aut na świecie. To Renault Megane Sport Robert Kubica. Auto wyposażone jest w dwulitrowy silnik z najnowszej generacji turbodoładowaniem, rozwijający moc 180 koni mechanicznych. To auto do setki przyspiesza w 6,1 sekundy. Kilometr ze startu zatrzymanego osiąga po 25 sekundach – opowiada Józef Dyjak, wiceprezes Euro-Car, dealera Renault z Zamościa. – Oprócz tego auta zobaczycie Państwo Megane Coupe-Cabrio, dynamiczne Twingo Sport, stylowe Clio Gordini RS, sportową klasę Laguny Coupe – Monaco GP.

W karawanie będzie osiem sportowych pojazdów Renault. Firma Euro-Car, autoryzowany dealer Renault w Zamościu, będzie prezentowała je w różnych miejscach: 5 sierpnia na Placu Gdańskim w Chełmie, 7 sierpnia na płycie lotniska w Mokrem, 8 sierpnia na Rynku Wielkim w Zamościu, 9 sierpnia na placu przy rondzie w Tomaszowie Lubelskim i 10 sierpnia na placu przy Biłgorajskim Centrum Kultury, oraz na parkingu przy ‟Tesco” w Krasnymstawie.
Prezentacjom będą towarzyszyć liczne konkursy m,in. wiedzy o Formule F1, znajomości przepisów bezpieczeństwa ruchu drogowego, wiedzy o firmie oraz pojazdach Renault i Dacia itp.

Będzie można zaobserwować siły działające na pojazd w teście Stewarta, popróbować jazdy w alkogoglach (okularach symulujących jazdę pod wpływem alkoholu) oraz jazdy na ‟trolejach” (symulującej jazdę na lodzie).
Źródło: tomaszow.net.pl/forum/viewtopic.php?t=35090


Temat: Pasy na Lubomirskiego
" />Przejsciu mowimy zdecydowane nie! kladka jak najbardziej, ale samo przejscie nie, tym bardziej, ze na takiej drodze na pewno samego przejscia nie bedzie, tylko jesli juz, z dodatkowymi swiatlami i swiatla na rondzie czy skrzyzowaniu nie maja tu nic do rzeczy. A moze, jesli niektorzy nie potrafia przestrzegac przepisow ruchu drogowego, zamknac brame przy lubomirskiego, jest wejscie od rakowickiej, jest od beliny-prazmowskiego. nie bedzie bramy, nie bedzie problemu
Źródło: f.uek.krakow.pl/viewtopic.php?t=12692


Temat: ach te ronda.....
" />drodzy pańsywo troche nas instruktorów obrażacie prowadzę wyklady z przepisów prawo o ruchu drogowy i doskonale wiem, że niektóre żeczy wam umykają co tyczy się zmiany pasa ruchu to należy zawsze ustąpić pierwszeństwa pojazdowi znajdującemu się na pasie na który zamierzamy wiechać , natomiast jeżeli są trzy pasy ruchu i na pas środkowy wjeżdża jednocześnie pojazd z prawego i lewego pas to ma pierwszeństwo ten z prawego(zasade ustapienia pierwszeństwa pojazdowi z prawej strony) a co do ronda no to trzeba patrzeć na znaki pionowe , co prawda zjechałem prawie całą Polską i nie spotkąłe skrzyżowania o ruchu okężny bez znaku pionoweg ,, ustąp pierwszeństwa przejazdu" występuje w testach powodzenia na egzaminie i poczytajcie kodeks drogowy
Źródło: forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?t=1693


Temat: Nowe zasady sygnalizowania.
" />Od dłuższego czasu śledzę wypowiedzi na Forum i chyba pierwszy raz zgadzam się z Kopanem.
Dylek, nie masz możliwości opuszczenia ronda między zjazdami, chyba że pojedziesz po trawie lub po chodniku.
Poza tym zgodnie z Ustawą nie da się określić czy po rondzie jeździmy z kierunkowskazem czy bez. Sposób sygnalizowania zależy od budowy skrzyżowania, a nie od tego kto ma pierwszeństwo. Akurat na tym skrzyżowaniu sygnalizowałbym zamiar skrętu w lewo ( w prawo zresztą też). Jeśli chodzi o znak STOP: wjeżdżam na skrzyżowanie jeśli ustąpiłem pierwszeństwa jadącym drogą z pierwszeństwem, a jeśli pojazd po mojej prawej stronie również jest na drodze podporządkowanej (tak jak ja), to stosuję przepisy Ustawy Prawo o ruchu drogowym...
Źródło: forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?t=12985


Temat: Z serii "Co z tym rondem, który pas?" :)
" />Kopan...przepis o sygnalizowaniu każdy zna, ale na pewno nigdzie nie jest napisane tak jak mówisz (cyt.) "Poczytać przepisy a potem dyskutować. Przepis mówi jak widać tak sygnalizować należy". Gdzie przeczytałeś taki przepis? To jest slogan i Twoja interpretacja - jak oko widzi że musi skręcić to trzeba sygnalizować...Jedni sygnalizują bo odnajdą jakąś interpretację w przepisach a inni "na oko"...Na marginesie powiem, że są sytuacje kiedy nie skręcamy kierownicą a kierunkowskaz powinien być włączony...Dalej piszesz (cyt.)
Czy jest tu mowa o rondach ?
Czy jest tu mowa o znakach ?
Czy jest mowa że słuszny kierunek to ten wymalowany na znaku i go nie sygnalizujemy.
Ja odpowiadam...w przepisach dotyczących np. dopuszczalnej prędkości też nie ma mowy o rondach...i co-będziesz w związku z tym jeździł z dowolną prędkością po rondzie? I jeszcze jedno...znak C-12 nie zabrania zjeżdżać z ronda, informuje za to w którym kierunku pojechać żeby nie było pod prąd. Proste?
Zgadzam się natomiast, że temat jest trudny i znalezienie rozwiązania, z którym się wszyscy zgodzą jest w zasadzie niemożliwe...na pocieszenie powiem, że kwestia była już omawiana "na najwyższym szczeblu", tzn. przedstawiciele policji, Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, ministerstwa infrastruktury, WORD-ów, szkół jazdy spotkali się by ujednolicić zasady oceny jazdy po rondzie na egzaminie...i rozwiązanie rodziło się w ogromnych bólach...efekt-jest ujednolicony schemat oceny (przynajmniej w Łodzi), ale pewnie ponad połowa w/w ludzi uważa że nie jest właściwy :shock:
Źródło: forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?t=19462


Temat: Rondo równorzędne .
" />No nie !!! znowu kopan swoje swoje a reszta swoje. Przeczytalem już kilka wątków w których kopan miesza i doszedłem do wniosku że albo kopan celowo prowokuje do dyskusji albo ma jakieś powazne problemy z sobą. Kopan przez taką interpretację przepisów jaką ty stosujesz giną ludzie. Gdzie ty robiłeś prawo jazdy i to 'co nieco wiecej" ? Mam nadzieję że nie jesteś instruktorem?!! Nie widziałeś ronda bez znaku A-7? zapraszam do Poznania tylko nie przyjeżdzaj autem skoro nie wiesz jak się zachować na jednym z podstawowych skrzyzowań. Na tym forum omawiamy i dyskutujemy o trudnych przypadkach, o tym jak sie zachować w nietypowych sytuacjach. Tymczasem ty nie kumasz tych typowych.
A wszyscy pozostali użytkownicy tego forum- niedajcie się prowokować. Pamietajcie, że twórcy Prawa o Ruchu Drogowym zapomnieli zasięgnąć opini kopana. Szkoda :(
Źródło: forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?t=12976


Temat: "Contbus nie będzie blokował konkurencji?" [GW]

Skoro jest najlepszy i uczciwy, to czemu właściciel się ukrywa. Zauważam pewną analogię - jak lubelscy prywaciarze wiedzieli o kontroli ITD, to też chowali się "po kątach" i nie dojeżdżali do pętli.
Lubelscy prywaciarze chowali się, bo ich autobusy były w fatalnym stanie technicznym.

Nigdzie nie pisałem, że Contbus jest uczciwy. Pisałem, że jest najlepszy dla pasażera. Dlaczego? Bo oferuje niezawodny, wygodny tabor. Nowe sprintery mają miejsca na nogi więcej niż PKSy, regulowane, dobrze wyprofilowane fotele, indywidualną klimatyzację i oświetlenie. Są dynamiczne, szybkie, ciche. Nie kapie w nich na głowę, szyby nie parują. Sprintery są codziennie sprzątane, tankowane na Statoilu przy Kraśnickiej a nie tak jak PKSy - lewym paliwem na jakiś zadupiach. Bliźniaki na osi napędowej i specjalne zawieszenie sprawiają, że w ogóle nie uczuwa się nierówności. Kierowcy zawsze są elegancko ubrani, kulturalni i co widać po ich jeździe - doświadczenie. Nie raz widywałem przypadki, w których pasażer zapłacił za przejazd i bez biletu poszedł zająć miejsce. Kierowca wydrukował bilet i osobiście zaniósł pasażerowi. Potrafią objechać zakorkowane rondo w Kołbieli czy ulicę Warszawy a w drodze powrotnej do Lublina mogę sobie wysiąść przy skansenie, rondzie krwiodawców lub dworcu pks bo na nich Contbus może się zatrzymywać. I najważniejsze w Contbusie jest dla mnie to, że dojeżdżam do Warszawy w 2 godziny i zaoszczędzone 85 minut mogę wykorzystać na przejażdżkę np. SU18 z najnowszej dostawy.
Co z tego oferuje PKS? Chyba tylko ten ostatni przystanek na dworcu...

Nieuczciwość Contbusa sprowadza się jedynie do nieprzestrzegania dozwolonych prędkości co akurat dla mnie jest plusem, mimo tego, że sam respektuje przepisy ruchu drogowego. Czepianie się peseli to szukanie dziury w całym by wyeliminować tego przewoźnika, natomiast sytuacja z podstawianiem kilku autobusów wcześniej na przystanek początkowy to zbyt wysoko ustawiona poprzeczka, której nie są w stanie dosięgnąć inne firmy jeżdżące do Warszawy. Nie trzeba znać rozkładu i rezerwować miejsca by spokojnie pojechać do Warszawy w każdej chwili właśnie dzięki Contbusowi. Takiego komfortu nie mają nawet pasażerowie wielu linii MPK.
Źródło: ltek.cba.pl/viewtopic.php?t=1971